שחר - בית חינוך מונטסורי - משלב - ירוחם

חינוך מונטסורי

המסע שלנו התחיל לפני כשלוש שנים, התאגדנו קבוצה מגוונת של משפחות מירוחם (חילוניות, מסורתיות, דתיות, מעורבות)  שרואה את עתידה בירוחם אך יחד עם זאת מכירה בצורך ההולך ומתגבר בימינו בקרב הורים רבים, לאפשר חינוך רלוונטיי לילדנו.
ילדינו מהווים את פני החברה של מחר. חשוב לנו שיפתחו כישורים מתאימים – תקשורת בין אישית פורה ושיתוף פעולה, אחריות אישית לחייהם ולסביבה המקיפה אותם, הנעה פנימית ויצירתיות.
העולם צועד קדימה, ארגונים וקהילות משתנים ומתאימים עצמם למציאות החדשה ומערכת החינוך נשארת מאחור. התאגדנו יחד למען יצירת מציאות חינוכית שונה בירוחם שתתאים לעולם המשנה תדיר בו אנחנו חיים ותדע ליצור סימביוזה בין חינוך לחיי הקהילה המגוונת של ירוחם.
את הגישה המונטסורית בחרנו אחרי תהליך ארוך של גיבוש קבוצתי. ביצענו חקר מעמיק על הפדגוגיות השונות, חידדנו את הצרכים שלנו כקהילה ועיצבנו מספר עקרונות שהובילו את דרכנו בהקמת בית החינוך שאנו חולמים עבור ילדינו:

  • ציבורי- פתוח לכולם ללא תשלומי הורים נוספים

  • משלב (דתיים, מסורתיים וחילונייים)- חינוך להקשבה, לדיאלוג ולהפרייה הדדית של הקולות הרבים העולים מן הקהילה

  • פדגוגיה חדשנית- מבוסס על עקורנות החינוך המונטסורי

  • חיבור לקהילה- חינוך שמחובר לקהילה. מעבר לשותפות ההורים המבורכת, שותפות גם עם הקהילה הרחבה יותר של ירוחם

  • חיבור לטבע ולסביבה- נותן מקום משמעותי לשפע הסביבתי של המקום בו אנחנו חיים

בזכות שותפים מדהימים שהאירו לנו את הדרך וראו את החשיבות ביצירת מציאות חינוכית המתאימה לכל ילד ומשפחה כאן בירוחם יצרנו קהילה ייחודית ובית החינוך שחר החל את דרכו בשנת הלימודים תש"פ.

היום, מטרתנו כקהילה היא הרחבת היצע החינוכי בעיר תוך פיתוח מתן הזדמנויות שוות לכלל ילדי ירוחם. ולכן על מנת לייצר את העושר שמציעה הפדגוגיה החדשנית במסגרת ציבורית לחלוטין אנחנו מכירים בחשיבותה של קהילה פעילה שעוטפת את בית החינוך. כל אחד מאיתנו ויחד כקבוצה אנחנו תומכים בבית הספר בדרכים מגוונות ולוקחים חלק פעיל בעיצוב המסגרת החינוכית של ילדינו.
הגיבוש של הקהילה הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך ואנחנו מקיימים אירועים והעשרה לקהילת "שחר" ולקהילת ירוחם (קהילה רחבה) העוטפת אותנו באהבה.

כל משפחה באשר היא מוזמנת להצטרף לקהילה ולקחת חלק בפעילויות שאנו מארגנים וכמובן להיות חלק מבית החינוך "שחר".

עיר: ירוחם

גילאים: 1-6

תיאור

בית חינוך ציבורי בגישה מונטסורית-משלבת, בירוחם.

כתובת מלאה

ירוחם

מספר טלפון

050-2050580

אתר אינטרנט

דף פייסבוק

חוות דעת על המוסד

{{ reviewsTotal }} Review
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

מעוניין בפרטים נוספים?

דרושים 3-6 הכפר הירוק

עדיין מחפשים מוסד מונטסורי? חפשו במאגר שלנו

דילוג לתוכן